O dönemdeki eşcinsellik anlayışı günümüz algısından oldukça farklıydı. Kişinin cinsel Roma Dönemi Seks Paraları daha ziyade maskülenlik veya pasiflik gibi davranışsal özelliklerle tanımlanmaktaydı. Roma dini cinselliği, kişinin erkeğin üreme kabiliyetiyle sahip olduğu gücü belirlemenin yanı sıra erotik yaşam tarzını geliştirmeye yönelik dini uygulamaların bir yönü olarak da destekliyordu. Bu tür uygulama ve gelenekler aktif maskülenliğin bir belirtisiydi, ancak eşcinsel eylemlerin dini hoşgörüyle karşılanıp karşılanmadığı belirsizliğini koruyor. Erkekler diğer erkeklerle cinsel ilişki kurmada özgürdü, ancak böylesi eylemler genellikle yalnızca, özgür Roma vatandaşının maskülenliğinin Lex Scantinia yasalarına konu olmadığı durumlarda kabul ediliyordu. Aksi halde kişi kendisinin ve ailesinin itibarını iki Roma Dönemi Seks Paraları etmiş ve infamia yasal ve sosyal saygınlığın kaybı statüsüne düşmüş oluyordu. Lex Scantinia, tarihçilere göre pasif cinsel davranış sergilemede istekli davranmış yüksek sınıftan herhangi bir erkek vatandaşın cezalandırılması için oluşturulmuş bir Roma yasasıydı. Kadınsı özellikler, itaatkârlık ve pasif tavırlar alt sınıfların ve kölelerin işi olarak görülüyordu. Öte yandan, fahişelerle veya kölelerle eşcinsel ilişkide bulunmak kabul edilebilirdi, ne de olsa özgür vatandaş, penetrasyonda aktif bir rol oynadığı sürece erkekliğinden bir şey kaybetmiyordu. Lejyonlarda, askerler arasındaki eşcinsel eylemler askeri disiplinin bir ihlali sayılıyor, bu tür eylemlere dâhil olanlar sert cezalara çarptırılıyordu. Sivil vatandaşlarda olduğu gibi askerler de köleler, fahişeler ve esirlerle cinsel otoritelerinin ve aktif erkekliklerinin bir simgesi olarak eşcinsel ilişkide bulunmakta özgürdü. Söz konusu olayda, Trebonius adındaki bir lejyoner üstü Gaius Luscius tarafından cinsel tacize maruz kalıyor. Lex Scantinia özgür erkekleri tecavüz veya pasif ilişkiye zorlama durumunda infamia ve yargılanmaktan muaf tutuyordu. Ancak, özgür bir vatandaşın özgür bir diğer vatandaşa tecavüz etmesi ölümle cezalandırılacak bir suç olarak görülüyordu. Bir Roma vatandaşı emri altındaki kölelerden, yaşları ve doğum koşulları fark etmeksizin cinsel olarak faydalanmakta özgürdü. Özgür bir Romalı yargılanmak veya cezalandırılmaksızın kölesine taciz, tecavüz ve hatta işkence edebiliyordu. Araştırmacılara göre böylesi bir onurlandırma normal şartlarda hükümdar ailesi dışında herhangi birine bahşedilmiyordu. Gerçekte, üst sınıftan yaşlı Roma erkeklerinin genç erkek köleleri taciz etmesi toplumsal olarak kabul edilebilir bir durumdu. Tatlı, sevimli anlamlarına gelen Puer delicatus veya deliciae terimi cinsel tatmin ve arkadaşlık için tercih edilen çocuk köleleri ifade etmede kullanılıyordu. Bazı ekstrem durumlarda, puer delicatus hadım ediliyor ve kadın kıyafetleri giyiyordu. Bu, çocuk ve genç erkeklerdeki feminen ve pasif çekiciliği devam ettirmeye ayrıca gençliğin verdiği güzelliği korumaya gösterilen özel ve kötü niyetli bir çabaydı. Cinsel tatmin amacıyla yapılan köle ticaretindeki artış, özellikle de imparatorluğun erken dönemlerinde hadım kölelerin ve puer delicatusların alınıp satılması, senatonun nihayetinde kölenin kendi iradesi dışında hadım edilmesini yasaklayan bir kanun çıkarmasına yol açtı. Roma yasası hemcins bireyler arasında evliliği hiçbir zaman resmi olarak kabul etmemişti, ancak imparatorluğun erken dönemlerinde hemcins evlilikleri yaygındı. Hemcinsle evlilikte herhangi bir yasal bağ olmasa da, bu durum ne özgür Romalıları ne de imparatorları hemcinsleriyle evlenmek için yemin etmekten alıkoyamamıştır. Bu tür bir olay MS 3. Zaman içinde, imparatorluğun dini kimliği gibi eşcinsel eylemlere karşı tavır da değişmeye başladı. Jüpiter ve Mars gibi pagan tanrıları yerlerini tek tanrılı din Hristiyanlığa bıraktı ve bu yeni dinin etkisi tüm klasik dünyaya yayıldı. Valentinian, I. Theodosius ve Arcadius tüm imparatorluk boyunca özgür Romalılara eşcinselliği yasaklayarak, ilgili eylemlere yakılarak idam edilme cezası getirdi. Bizans İmparatorluğu altında, imparator I. Alastair J. You must be logged in to post a comment Login. Göbeklitepe Aslında Ne Anlatıyor? Kimler, Neden, Nasıl Yaptı? Copyright © - Arkeofili. Tüm hakları saklıdır. İçerikler görünür bir şekilde kaynak verilmeden kullanılamaz. C: Rex Lex Scantinia, tarihçilere göre pasif cinsel davranış sergilemede istekli davranmış yüksek sınıftan herhangi bir erkek vatandaşın cezalandırılması için oluşturulmuş bir Roma yasasıydı.
Roma’da Seks, Cinsellik, Köleler ve Lex Scantinia - Arkeofili Örneğin, bir eş, kocası eve gelmeden önce bir geneleve gitse üzülmezdi. Antik Roma döneminde, Latince'de kişinin cinsel doğasını tanımlamada homoseksüellik veya heteroseksüellik kavramlarının bir karşılığı yoktu. Roma İmparatorluğu'nda seks işçiliği yasal, halka açık ve yaygındı. ARKEOLOJİ: ROMA DÖNEMİ CİNSEL FİGÜRLÜ SİKKELERBunları da beğenebilirsin Yazarın diğer kitapları. Yorum Yazın. Markus Milligan. Yani aynı cinsiyetten insanların gösterildiği çok görülmüyor. Örneğin, bir eş, kocası eve gelmeden önce bir geneleve gitse üzülmezdi.
Popüler Yayınlar
Antik Dönem Seksi Konuları Yazılarımıza Buradan Ulaşabilirsiniz. Roma İmparatorluğu'nda seks işçiliği yasal, halka açık ve yaygındı. yüzyıldan kalma Pompeii'de bulunmuş bir “Spintriae” (Roma genelev parası) gravürü. Arka: Yazı, meşe çelengi işinde. Bulunduğu Yeri: Tanımı: Ön: Zeus başı. Örneğin, bir eş, kocası eve gelmeden önce bir geneleve gitse üzülmezdi. Antik Roma döneminde, Latince'de kişinin cinsel doğasını tanımlamada homoseksüellik veya heteroseksüellik kavramlarının bir karşılığı yoktu. Farklı. Dönemi: Roma İmparatoru Devleti, Makedonya Ağırlığı: Ölçüleri: Çapı 23 mm.Bu arada ise erkek fahişeler ya da kadın müşteriler yaygın olmaktan çok uzaktaydılar. Genelde hem fahişeye hem de hizmetine başvurana günahkâr, tiksindirici ve ayıp gözüyle bakılır. Hatta Herkulaneum ve Pompeii gibi tatil şehirlerinde genelevler çok daha işlek yerlerdi. Unknown 30 Ekim Oca 14, Lex Scantinia, tarihçilere göre pasif cinsel davranış sergilemede istekli davranmış yüksek sınıftan herhangi bir erkek vatandaşın cezalandırılması için oluşturulmuş bir Roma yasasıydı. Bu özellikle yüksek statüdeki insanların geceleri ne tür işlerle uğraştığını saklaması için işlerine geliyordu. Sadece Nehirde Yaşıyorlar! Düşük sınıf bir genelev çalışanı bir işçiden üç kat daha fazla para kazanıyordu. Eğer bu teori doğruysa, bu demek oluyor ki bu paralar bir ücret ödeme şeklinden daha çok bir sipariş etme aracıydı. Kaynak Ancient-Origins. Romalı tarihçi Livy ve Tacitus, fahişelerin genelde iyi bir ünü olduğunu ve iyi ailelerden geldiklerinden bahsederler. Gerçekte, üst sınıftan yaşlı Roma erkeklerinin genç erkek köleleri taciz etmesi toplumsal olarak kabul edilebilir bir durumdu. Noel: Dini ve Kültürel Bir Fenomen. Yayına girdiği ilk günden itibaren arkeolojiyi ve gezi kültürünü konu alan içeriğiyle, takipçilerinin büyük ilgisiyle karşılaşan Nereye, kendi alanında haberler ve röportajlar yapan görsel ve yazılı bir haber kaynağıdır. Adsız 5 Kasım Ayırt edilebilmek için kadınları toga adında geleneksel bir kıyafet giyerlerdi. Oca 7, Cinsel tatmin amacıyla yapılan köle ticaretindeki artış, özellikle de imparatorluğun erken dönemlerinde hadım kölelerin ve puer delicatusların alınıp satılması, senatonun nihayetinde kölenin kendi iradesi dışında hadım edilmesini yasaklayan bir kanun çıkarmasına yol açtı. Bozuk paranın önünde ve arkasında genelde sevişen kişiler gösteren çeşitli cinsel resimler vardı. This website uses cookies to improve your experience. Bunları da beğenebilirsin Yazarın diğer kitapları. İçeriği görüntüle. Bununla birlikte, genelevlerin varlığına ve seks işçiliği yaygın olarak kabul görmesine rağmen, çalışanların kendileri genellikle dışlandı. Ege Üniversitesi Mütercim Tercümanlık bölümü mezunu. Tarihi 28 Kasım Roma dini cinselliği, kişinin erkeğin üreme kabiliyetiyle sahip olduğu gücü belirlemenin yanı sıra erotik yaşam tarzını geliştirmeye yönelik dini uygulamaların bir yönü olarak da destekliyordu. Save my name, email, and website in this browser for the next time I comment. Adsız 23 Aralık Accept Read More. Tüm hakları saklıdır. Tem 30, Örneğin, bir eş, kocası eve gelmeden önce bir geneleve gitse üzülmezdi.